ЕЦП: загальні питання та відповіді

Електронний підпис (ЕП) дає змогу підтвердити цілісність електронного документа та ідентифікувати підписувача. Це аналог власноручного підпису. ЕП і електронний документ є надзвичайно зручними, ефективними і надійними засобами роботи із задокументованою інформацією в електронному вигляді.

ЕЦП накладається за допомогою особистого ключа, володіє усіма властивостями підпису, поставленого власноруч:

  • засвідчує особистість що підписала документ людини;
  • гарантує захист від виправлень та перекручень даних у підписаному документі;
  • не дає юридичній або фізичній особі відмовитися від зобов’язань щодо підписання конкретного документа.
  • Фізична Особа
  • Фізична Особа Підприємець
  • Юридична особа


Файловий носій – це спеціальний файл, який містить ваш особистий ключ. Зазвичай цей файл має назву Key-6 з розширенням *.dat (зустрічаються також розширення *.pfx, *.pk8, *.zs2, *.jks).

Для того, щоб скористатись файловим носієм вам необхідно зчитати ключ обираючи розділ “Файловий”:
1. Обрати зі списку свого надавача електронних довірчих послуг – суб’єкта, до якого ви зверталися для отримання електронного підпису.
2. Завантажити із зовнішнього носія чи власного комп’ютера файл з вашим особистим ключем.
3. Вказати пароль доступу до особистого ключа у відповідному полі.

Токен – це спеціальний апаратно-програмний пристрій, який захищає особисті ключі від копіювання чи зміни зловмисниками. Токен може мати форму USB-пристрою або у формі смарт-картки (картки з чипом). 


Для того, щоб скористатись токеном вам необхідно зчитати ключ обираючи розділ “Токен”:
1. Підключити ваш токен через USB-порт (якщо у вас токен у формі USB-пристрою) або скористатися спеціальним зчитувачем інформації (якщо у вас токен у формі смарт-картки).
2. Обрати зі списку свого надавача електронних довірчих послуг – суб’єкта, до якого ви зверталися для отримання електронного підпису.
3. Зі списку токенів обрати тип пристрою, який ви хочете використати.
4. Вказати пароль доступу до особистого ключа у відповідному полі.

MobileID – послуга електронної ідентифікації та кваліфікованого електронного підпису, яку надає оператор мобільного зв’язку. Ця послуга передбачає, що особистий ключ записується безпосередньо на спеціально призначену для цього SIM-карту.

За більш детальною інформацією щодо можливості надання цієї послуги ви можете звернутись до вашого оператора мобільного зв’язку.Щоб авторизуватися на сайті за допомогою MobileID, вам необхідно:
1. Обрати вашого мобільного оператора.
2. Ввести ваш номер мобільного телефону.
3. Підтвердити вхід або підпис за допомогою пін-коду, який ви створили ще при підключенні послуги.

Сервіс надається Національним банком України та можливий лише для клієнтів тих банків, які його підтримують. При авторизації на сайті за допомогою BankID, після обрання свого банку Ви будете переадресовані на його сайт для проходження автентифікації з використанням логіна, пароля, номера картки.

Громадяни України, які є власниками ID-картки (паспорта громадянина України у формі картки), мають можливість отримати послугу з внесення особистого ключа кваліфікованого електронного підпису на безконтактний електронний носій (чип) ID-картки.
Звертаємо вашу увагу, що ID-картки автоматично не містять у собі особистий ключ. За більш детальною інформацією щодо надання цієї послуги ви можете звернутись до територіальних підрозділів ДМС.

У разі наявності відповідного пристрою для зчитування інформації з чипа ID-картки, ви можете автентифікувати себе наступним чином:
1. Оберіть зі списку відповідний тип пристрою для зчитування.
2. Зчитайте особистий ключ з безконтактного електронного носія (чипа).
3. Вкажіть у відповідному полі персональний ідентифікаційний номер (ПІН2), який ви самостійно вводили при отриманні ID-картки.