Порядок подання та оформлення документів для призначення/поновлення пенсій особам, які тимчасово проживають за кордоном

Постановою правління Пенсійного фонду України від 20.04.2023 № 22-1 внесено зміни до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», які передбачають призначення (поновлення) пенсії, особами, які у зв’язку з агресією російської федерації тимчасово проживають за кордоном та отримали тимчасовий захист або статус біженця.

Текст Порядку – https://griml.com/iUZPQ.

Відтепер громадяни, які проживають за кордоном, у період дії воєнного стану в Україні та протягом трьох наступних місяців після місяця, у якому його буде припинено чи скасовано, можуть надсилати заяву про призначення/ поновлення пенсії та необхідні для цього документи поштою.

Основні документи, які необхідно подати для призначення пенсії:

-паспорт,

-ідентифікаційний код,

-документи про страховий стаж (трудова книжка, диплом про навчання на денній формі, військовий квиток, та ін.),

-довідка про заробітну плату за 60 місяців підряд по 30.06.2000 (за бажанням),

-реквізити банківського рахунку (якщо обрано спосіб виплати через банк),

-фотографія для пенсійного посвідчення (2,5х3);

-свідоцтво про шлюб у разі зміни жінкою прізвища.

До заяви про призначення пенсії додаються:

-копія документа/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію їх місця тимчасового проживання/перебування за кордоном (з перекладом);

-оригінал документа про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом);

-копії документів, що визначають право на призначення пенсії (з повним переліком документів можна ознайомитися в пунктах 2.1- 2.4, 2.6, 2.9 розділу ІІ Порядку № 22-1).

Для поновлення пенсії до заяви про перерахунок пенсії додаються:

-копія документа/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію їх місця тимчасового проживання / перебування за кордоном (з перекладом);

-оригінал документа про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом);

-копія паспорта громадянина України.

Форма заяви для призначення/ поновлення пенсії наведена в додатку 1 до Порядку № 22-1.

Додані до заяви про призначення (поновлення) копії документів повинні бути засвідчені дипломатичним представництвом або консульською установою України або нотаріально.

Днем звернення за призначенням/поновленням пенсії вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.

 Заява про призначення (поновлення) пенсії може подаватись до будь-якого територіального органу Пенсійного фонду України незалежно від місця реєстрації особи.

Тимчасова адреса для листування з Головним управлінням  Пенсійного фонду України в Донецькій області: 49008, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 106

Про виплату пенсій через установи уповноважених банків та АТ «Укрпошта» – дивіться за посиланням https://griml.com/z7uqq.

Також зверніть увагу...