Порядок подання та оформлення документів для призначення/поновлення пенсій особам, які тимчасово проживають за кордоном
Опубліковано
Постановою правління Пенсійного фонду України від 20.04.2023 № 22-1 внесено зміни до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», які передбачають призначення (поновлення) пенсії, особами, які у зв’язку з агресією російської федерації тимчасово проживають за кордоном та отримали тимчасовий захист або статус біженця.
Текст Порядку – https://griml.com/iUZPQ.
Відтепер громадяни, які проживають за кордоном, у період дії воєнного стану в Україні та протягом трьох наступних місяців після місяця, у якому його буде припинено чи скасовано, можуть надсилати заяву про призначення/ поновлення пенсії та необхідні для цього документи поштою.
Основні документи, які необхідно подати для призначення пенсії:
-паспорт,
-ідентифікаційний код,
-документи про страховий стаж (трудова книжка, диплом про навчання на денній формі, військовий квиток, та ін.),
-довідка про заробітну плату за 60 місяців підряд по 30.06.2000 (за бажанням),
-реквізити банківського рахунку (якщо обрано спосіб виплати через банк),
-фотографія для пенсійного посвідчення (2,5х3);
-свідоцтво про шлюб у разі зміни жінкою прізвища.
До заяви про призначення пенсії додаються:
-копія документа/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію їх місця тимчасового проживання/перебування за кордоном (з перекладом);
-оригінал документа про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом);
-копії документів, що визначають право на призначення пенсії (з повним переліком документів можна ознайомитися в пунктах 2.1- 2.4, 2.6, 2.9 розділу ІІ Порядку № 22-1).
Для поновлення пенсії до заяви про перерахунок пенсії додаються:
-копія документа/документів про отримання тимчасового захисту або статусу біженця, реєстрацію їх місця тимчасового проживання / перебування за кордоном (з перекладом);
-оригінал документа про посвідчення факту, що фізична особа є живою (з перекладом);
-копія паспорта громадянина України.
Форма заяви для призначення/ поновлення пенсії наведена в додатку 1 до Порядку № 22-1.
Додані до заяви про призначення (поновлення) копії документів повинні бути засвідчені дипломатичним представництвом або консульською установою України або нотаріально.
Днем звернення за призначенням/поновленням пенсії вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.
Заява про призначення (поновлення) пенсії може подаватись до будь-якого територіального органу Пенсійного фонду України незалежно від місця реєстрації особи.
Тимчасова адреса для листування з Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області: 49008, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 106
Про виплату пенсій через установи уповноважених банків та АТ «Укрпошта» – дивіться за посиланням https://griml.com/z7uqq.