Інформація по роботі зі зверненнями громадян

Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Управлінні соціального захисту населення Добропільської міської ради

Право громадян на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян. Задоволення справедливих вимог заявників є одним із найважливіших напрямів стабілізації розвитку громадянського суспільства.

 Робота з розгляду звернень громадян, організація особистого прийому протягом 2020 року проводилась відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та наказів начальника управління.

В зв’язку з встановленням карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та відповідно до Протоколу № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року з 12 березня 2020 року тимчасово скасовано проведення прийомів громадян в усіх органах державної влади та органах місцевого самоврядування. В зв’язку з цим кількість звернень (на особистих та виїзних прийомах) менша у порівнянні з минулим роком.

В умовах карантину, з метою виключення необхідності особистого відвідування управління, для інформування та надання роз’яснень громадянам запроваджена робота «гарячих ліній». Крім того управління облаштовано поштовою скринькою для звернень громадян, запитів на публічну інформацію, тощо. Передбачена безконтактна подача заяв та декларацій через поштову скриньку, електронну пошту управління та за допомогою он-лайн сервісів.

Протягом 2020 року до управління всього надійшло 234 звернення, протягом 2019 року надійшло 471 звернення, але порівняння з минулим роком недоцільно проводити через призупинення з 12 березня 2020 року особистих та виїзних прийомів керівництва, з загальної кількості звернень:

  • 144 (було 167) кількість звернень, що надійшли до управління поштою (письмові звернення), з яких через органи вищого рівня (виконавчий комітет Добропільської міської ради) надійшло 143 звернення та через сервіс «е-звернення» на електронну пошту управління – 1 звернення.
  • 90 (було 304) загальна кількість усних звернень.

Усні звернення  були подані громадянами на:

- особистих прийомах начальника управління та заступників начальника управління – 46 звернень, у 2019 році було 226 звернення (для порівняння за період   з 01.01.2019 по 11.03.2019 на особистому прийомі громадян надійшло 44 звернення, що майже дорівнює кількості звернень у поточному році);

- «пряму лінію» – 36 зверненнь, що на 2 звернення більше у порівнянні з минулим роком (було 34 звернень);

- виїзних прийомах начальника управління та заступників начальника управління – 8 звернення на 8 виїзних прийомах у містах Білицьке та Білозерське, селищі міського типу Новодонецьке та селищі Водянське, у 2019 році на виїзних прийомах керівництва надійшло 44 звернення (для порівняння за період з 01.01.2019 по 11.03.2019 на виїзних прийомах громадян також надійшло 8 звернень, що дорівнює кількості звернень у поточному році).

За звітний період колективних звернень не надходило.

Протягом 2020 року надійшло лише 1 повторне звернення, що свідчить про надання спеціалістами управління в межах компетенції повних та ґрунтовних відповідей на звернення громадян. Для порівняння у 2019 році надійшло 9 повторних звернень. 

Серед питань, що турбували громадян основними були:

  • призначення та виплата допомог – 108 звернень, або 43,2 % від загальної кількості звернень;
  • призначення житлових субсидій - 29 звернень, або 11,6 % від загальної кількості звернень;
  • надання матеріальної допомоги – 7 звернень, або 2,8% від загальної кількості звернень;
  • забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації – 5 звернень, або 2,0% від загальної кількості звернень.

З метою забезпечення виконання Указу Президента України  від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» наказом начальника управління від 18 грудня 2019 року № 151/02-13 затверджені графіки особистого і виїзного прийомів громадян керівними працівниками управління та телефонного зв’язку «Пряма лінія» на 2020 рік. Діє комісія з питань розгляду звернень громадян; затверджено план заходів щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до управління; створено «гарячі лінії», телефон «Довіри».

До вирішення питань, які були порушені у зверненнях залучалися начальники усіх структурних підрозділів управління.

За результатами розгляду звернень порушень не встановлено. Відповіді на звернення громадян виконавцями надаються вчасно.

З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян заступником начальника управління за звітний період систематично надавались консультації спеціалістам управління з питань підготовки відповіді на звернення, її форми та адресування; проводився аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень тощо.

В ЗМІ, веб-сайті виконкому  публікуються матеріали роз`яснювального характеру та графіки прийому громадян керівництвом управління. З початку року опубліковано 3 інформаційних статті в Добропільській міськрайонній газеті «Новий шлях»; 99 статей розміщено на офіційному вебсайті Добропільської міської ради, із них 4 статті щодо роботи зі зверненнями громадян (графіки, аналітична довідка).

Крім того, з метою забезпечення населення міста достовірною, об’єктивною і повною інформацією з питань надання адміністративних послуг соціального характеру з 01 липня 2020 року розпочав свою роботу офіційний вебсайт управління соціального захисту населення Добропільської міської ради. За період з 01 липня 2020 року по 31 грудня на вебсайті Управління було розміщено 233 статті інформаційно-роз’яснювального характеру, в тому числі 1 статтю стосовно роз’яснень щодо подання «е-звернення».

Також для більш зручного доступу громадян до інформації з питань соціального захисту населення, про надання адміністративних послуг соціального характеру та про  роботу управління взагалі працює сторінка у соціальній мережі Фейсбук.

Крім того всі інформаційно–роз’яснювальні матеріали та новини законодавства постійно розміщуються та оновлюються на інформаційному терміналі та на інформаційних стендах управління.

Таким чином, робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі управління і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, на вдосконалення форм та методів цієї роботи.

Право громадян на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян. Задоволення справедливих вимог заявників є одним із найважливіших напрямів стабілізації розвитку громадянського суспільства.

Робота з розгляду звернень громадян, організація особистого прийому протягом 2021 року проводилась відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та наказів начальника управління.

В зв’язку з встановленням карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та відповідно до Протоколу № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року з 12 березня 2020 року тимчасово скасовано проведення прийомів громадян в усіх органах державної влади та органах місцевого самоврядування. Враховуючи зазначене, протягом 2021 року тимчасово (до закінчення карантину) було скасовано проведення особистих та виїзних прийомів керівництвом управління. В зв’язку з цим кількість звернень (на особистих та виїзних прийомах) менша у порівнянні з минулим роком.

В умовах карантину, з метою виключення необхідності особистого відвідування управління, для інформування та надання роз’яснень громадянам запроваджена робота «гарячих ліній». У 2021 році для інформування та надання роз’яснень мешканцям громади з питань надання адміністративних послуг соціального характеру та соціальної підтримки було відкрито три додаткові телефонні лінії.

Крім того, управління облаштовано поштовою скринькою для звернень громадян, запитів на публічну інформацію, тощо. Передбачена безконтактна подача заяв та декларацій через поштову скриньку, електронну пошту управління та за допомогою он-лайн сервісів.

Протягом 2021 року до управління всього надійшло 187 звернень, протягом 2020 року надійшло 234 звернення, але порівняння з минулим роком недоцільно проводити через призупинення у 2021 році особистих та виїзних прийомів керівництва, з загальної кількості звернень:

  • 152 (було 144) кількість звернень, що надійшли до управління поштою (письмові звернення), з яких через органи вищого рівня (виконавчий комітет Добропільської міської ради) надійшло 149 звернень та через сервіс «е-звернення» на електронну пошту управління – 3 звернення
  • 35 (було 90) загальна кількість усних звернень.

Усні звернення  були подані громадянами через:

- «пряму лінію» – 35 звернень, що на 1 звернення менше у порівнянні з минулим роком (було 36 звернень).

Протягом 2020 року на особистих прийомах керівних працівників управління було подано 46 звернень та 8 звернень було подано під час проведення виїзних прийомів.

За звітний період колективних звернень не надходило.

Протягом 2021 року надійшло лише 1 повторне звернення, що свідчить про надання спеціалістами управління в межах компетенції повних та ґрунтовних відповідей на звернення громадян.

Серед питань, що турбували громадян основними були:

  • призначення та виплата допомог – 60 звернень, або 32,1 % від загальної кількості звернень;
  • призначення житлових субсидій - 54 звернення, або 28,9 % від загальної кількості звернень;
  • питання надання пільг – 21 звернення, або 11,2% від загальної кількості звернень;
  • надання матеріальної допомоги – 6 звернень, або 3,2% від загальної кількості звернень;
  • надання допомоги до 5 травня – 3 звернення, або 1,6% від загальної кількості звернень.

З метою забезпечення виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» наказом начальника управління від 24 грудня 2020 року № 158/02-13 затверджені графіки особистого і виїзного прийомів громадян керівними працівниками управління та телефонного зв’язку «Пряма лінія» на 2021 рік. Діє комісія з питань розгляду звернень громадян; затверджено план заходів щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до управління; створено «гарячі лінії», телефон «Довіри».

До вирішення питань, які були порушені у зверненнях залучалися начальники усіх структурних підрозділів управління.

За результатами розгляду звернень порушень не встановлено. Відповіді на звернення громадян виконавцями надаються вчасно.

З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян заступником начальника управління за звітний період систематично надавались консультації спеціалістам управління з питань підготовки відповіді на звернення, її форми та адресування; проводився аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень тощо.

Співпраця з засобами масової інформації – необхідна важлива складова роботи Управління з громадськістю. З метою забезпечення населення міста достовірною, об’єктивною і повною інформацією з питань надання адміністративних послуг соціального характеру в управлінні функціонує офіційний вебсайт управління соціального захисту населення Добропільської міської ради. Протягом 2021 року на  вебсайті управління було розміщено 355 статей інформаційно-роз’яснювального характеру, графіки прийомів населення керівництвом Управління, аналітичну інформацію про стан роботи із зверненнями громадян та інші важливі оголошення.

З метою полегшення громадянам спілкування з управлінням (особливо в період карантину), на сайті управління передбачена можливість подання електронного звернення «е-звернення». Протягом 2021 року послугою подання «е-звернення» скористалися 3 мешканця громади (у минулому році було подано 1 «е-звернення»). «Е-звернення» були розглянуті та надані відповідні роз’яснення згідно чинного законодавства. В порівнянні з минулим роком спостерігається збільшення кількості електронних звернень, сподіваємося, що в майбутньому рубрикою «е-звернення» скористується значно більша кількість громадян.

Крім того, на офіційному вебсайті виконавчого комітету міської ради протягом 2021 року було розміщено 32 статті, які містять інформаційні матеріали щодо роз’яснення питань соціальної підтримки мешканців громади.

Також для більш зручного доступу громадян до інформації з питань соціального захисту населення, про надання адміністративних послуг соціального характеру та про  роботу управління взагалі працює сторінка у соціальній мережі Facebook.

Крім того, всі інформаційно–роз’яснювальні матеріали та новини законодавства постійно розміщуються та оновлюються на інформаційному терміналі та на інформаційних стендах управління.

Таким чином, робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі управління і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, на вдосконалення форм та методів цієї роботи.