Інформація по роботі зі зверненнями громадян

Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2020 рік в Управлінні соціального захисту населення Добропільської міської ради

Право громадян на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян. Задоволення справедливих вимог заявників є одним із найважливіших напрямів стабілізації розвитку громадянського суспільства.

 Робота з розгляду звернень громадян, організація особистого прийому протягом 2020 року проводилась відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та наказів начальника управління.

В зв’язку з встановленням карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та відповідно до Протоколу № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року з 12 березня 2020 року тимчасово скасовано проведення прийомів громадян в усіх органах державної влади та органах місцевого самоврядування. В зв’язку з цим кількість звернень (на особистих та виїзних прийомах) менша у порівнянні з минулим роком.

В умовах карантину, з метою виключення необхідності особистого відвідування управління, для інформування та надання роз’яснень громадянам запроваджена робота «гарячих ліній». Крім того управління облаштовано поштовою скринькою для звернень громадян, запитів на публічну інформацію, тощо. Передбачена безконтактна подача заяв та декларацій через поштову скриньку, електронну пошту управління та за допомогою он-лайн сервісів.

Протягом 2020 року до управління всього надійшло 234 звернення, протягом 2019 року надійшло 471 звернення, але порівняння з минулим роком недоцільно проводити через призупинення з 12 березня 2020 року особистих та виїзних прийомів керівництва, з загальної кількості звернень:

  • 144 (було 167) кількість звернень, що надійшли до управління поштою (письмові звернення), з яких через органи вищого рівня (виконавчий комітет Добропільської міської ради) надійшло 143 звернення та через сервіс «е-звернення» на електронну пошту управління – 1 звернення.
  • 90 (було 304) загальна кількість усних звернень.

Усні звернення  були подані громадянами на:

– особистих прийомах начальника управління та заступників начальника управління – 46 звернень, у 2019 році було 226 звернення (для порівняння за період   з 01.01.2019 по 11.03.2019 на особистому прийомі громадян надійшло 44 звернення, що майже дорівнює кількості звернень у поточному році);

– «пряму лінію» – 36 зверненнь, що на 2 звернення більше у порівнянні з минулим роком (було 34 звернень);

– виїзних прийомах начальника управління та заступників начальника управління – 8 звернення на 8 виїзних прийомах у містах Білицьке та Білозерське, селищі міського типу Новодонецьке та селищі Водянське, у 2019 році на виїзних прийомах керівництва надійшло 44 звернення (для порівняння за період з 01.01.2019 по 11.03.2019 на виїзних прийомах громадян також надійшло 8 звернень, що дорівнює кількості звернень у поточному році).

За звітний період колективних звернень не надходило.

Протягом 2020 року надійшло лише 1 повторне звернення, що свідчить про надання спеціалістами управління в межах компетенції повних та ґрунтовних відповідей на звернення громадян. Для порівняння у 2019 році надійшло 9 повторних звернень. 

Серед питань, що турбували громадян основними були:

  • призначення та виплата допомог – 108 звернень, або 43,2 % від загальної кількості звернень;
  • призначення житлових субсидій – 29 звернень, або 11,6 % від загальної кількості звернень;
  • надання матеріальної допомоги – 7 звернень, або 2,8% від загальної кількості звернень;
  • забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації – 5 звернень, або 2,0% від загальної кількості звернень.

З метою забезпечення виконання Указу Президента України  від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» наказом начальника управління від 18 грудня 2019 року № 151/02-13 затверджені графіки особистого і виїзного прийомів громадян керівними працівниками управління та телефонного зв’язку «Пряма лінія» на 2020 рік. Діє комісія з питань розгляду звернень громадян; затверджено план заходів щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до управління; створено «гарячі лінії», телефон «Довіри».

До вирішення питань, які були порушені у зверненнях залучалися начальники усіх структурних підрозділів управління.

За результатами розгляду звернень порушень не встановлено. Відповіді на звернення громадян виконавцями надаються вчасно.

З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян заступником начальника управління за звітний період систематично надавались консультації спеціалістам управління з питань підготовки відповіді на звернення, її форми та адресування; проводився аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень тощо.

В ЗМІ, веб-сайті виконкому  публікуються матеріали роз`яснювального характеру та графіки прийому громадян керівництвом управління. З початку року опубліковано 3 інформаційних статті в Добропільській міськрайонній газеті «Новий шлях»; 99 статей розміщено на офіційному вебсайті Добропільської міської ради, із них 4 статті щодо роботи зі зверненнями громадян (графіки, аналітична довідка).

Крім того, з метою забезпечення населення міста достовірною, об’єктивною і повною інформацією з питань надання адміністративних послуг соціального характеру з 01 липня 2020 року розпочав свою роботу офіційний вебсайт управління соціального захисту населення Добропільської міської ради. За період з 01 липня 2020 року по 31 грудня на вебсайті Управління було розміщено 233 статті інформаційно-роз’яснювального характеру, в тому числі 1 статтю стосовно роз’яснень щодо подання «е-звернення».

Також для більш зручного доступу громадян до інформації з питань соціального захисту населення, про надання адміністративних послуг соціального характеру та про  роботу управління взагалі працює сторінка у соціальній мережі Фейсбук.

Крім того всі інформаційно–роз’яснювальні матеріали та новини законодавства постійно розміщуються та оновлюються на інформаційному терміналі та на інформаційних стендах управління.

Таким чином, робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі управління і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, на вдосконалення форм та методів цієї роботи.